Prof. Dr. Ayhan Yılmaz ayhany@hacettepe.edu.tr Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü |
||
AKADEMİK VE MESLEKİ ÖZGEÇMİŞ |
||
Yıl |
|
|
06/01/1989 |
Arş. Gör. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi OFMA Bölümü Kimya Eğitimi |
|
21/11/1996 |
Yrd. Doç. Dr. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi OFMA Bölümü Kimya Eğitimi |
|
22/11/2000 |
Doç. Dr. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi OFMA Bölümü Kimya Eğitimi |
|
20/12/2006- |
Prof. Dr. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi OFMA Bölümü Kimya Eğitimi |
|
İDARİ GÖREVLER |
||
Yıl |
|
|
2005-2006 |
OFMA Bölüm Başkan Yardımcısı |
|
2010- |
Kimya Eğitimi ABD Başkanı |
|
2006 -2012 02.08.2016-11.01.2018 11.01.2018- |
Dekan Yardımcısı Eğitim Fakültesi Dekan Vekili Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı |
|
VERDİĞİ DERSLER |
||
Lisans Dersleri Kodu |
||
|
Adı |
Kredisi |
KMÖ 203 |
Laboratuvar Güvenliği |
303 |
KMÖ 201 |
Anorganik Kimya I |
223 |
KMÖ 202 |
Anorganik Kimya II |
303 |
OFM 526 |
Özel Öğr. Yön. I, II |
223 |
OFM 525-06 |
Öğr. Plan. Değ. |
324 |
Lisans Üstü |
||
FME 601 |
Çevre Kimyası Eğit. |
303 |
OFM 662 |
Kimya Eğit. Kav. Öğr. |
303 |
FME 644 FME 647 FME 722 |
Kimya Eğit. Seçme Konular Kimya Eğitiminde Araştırma Metodları Kimya Eğitiminde Nitel Araştırma Yöntemleri |
303 303 303 |
EĞİTİMİ |
|
Derece |
Yıl |
Doktora |
1992-1996 |
Yüksek Lisans |
1988-1990 |
Lisans |
1982-1988 |
YAYINLAR (2000’den itibaren) |
|
Yurt Dışı Yayınlar |
|
Morgil, İ.F., & Yılmaz, A., (2000). Sicheres Arbeiten bei Lehramtsstudenten der Chemie in einer türkischen Universitaet. Chemkon, 4/2000,198-203. Yılmaz, A., Uludağ, N., & Morgil, İ.(2004). Alkaloide-ein Unterrichtsthema mit historischen, chemischen unn praeventiven Bezügen. Chemkon,11(1),21-26. Alp, E. Ertepınar, H., Tekkaya, C., & Yılmaz, A .(2006). A study on children's environmental knowledge and attitudes: the effect of grade level and gender International Research in Geographice & Environmental Education, 15(3), 210-223. Yılmaz, A., & Alp, E.(2006). Students' understanding of matter: The effect of reasoning ability and grade level. Chemistry Education Research and Practice, 7(1),22-31. Yılmaz, A., Tuncer, G., & Alp, E. (2007). An old subject with recent evidence from turkey: students' performance on algorithmic and conceptual questions of chemistry, WASJ, 2(4),420-426. Özbey, S., Karayel, A., Yılmaz, A., & Uludağ, N.(2007). Ethyl 2-(9-methylsulfonyl-1-1oxo-2,3,4,9-tetrahydro-1H-carbazol-2—yl)acetate, Acta Cryst. E63, 1623-o1625. Alp, E., Ertepınar, H., Tekkaya, C. & Yılmaz, A. (2008). A survey on turkish elementary school students' environmental friendly behaviours and associated variables, Environmental Education Research, 14,(2), 129 – 143. Erdem, M., Akkoyunlu, B., & Yılmaz, A. (2009). The use of information communications technology in the teaching & learning process and teacher training programs in Turkey. Journal of European Teacher Education Network, 4, 88-108. Akkoyunlu, B. & Yılmaz, A. (2009). Dünyayı bürüyen sebekenin talim-tedris prosesinde istifadesi. Azerbaycan Dövlet Pedaqojı Universiteti Tahsilde IKT Elmi-metodik Journal, 2. 70 -77. Temel, S., Özgür, S, & Yılmaz, A. (2012). The effect of different types of test on preservice chemistry teachers’ achıevement related to chemıcal bonding. Problems of Education in the 21st Century,41, 123-129. Temel, S., Yılmaz, A, & Özgür, S.D.(2013). Use of the Learning Cycle Model in the Teaching of Chemical Bonding and an Investigation of Diverse Variables in Prediction of Achievement. International Journal of Education and Research, 1(5), 1-14. Şen, Ş., Yılmaz, A., & Yurdugül, H.(2014). An evaluation of the pattern between students’ motivation, learning strategies and their epistemological beliefs: The mediator role of motivation. Science Education Journal,24(3), 312-331. Temel, S., Şen, Ş., & Yılmaz, A.(2015). Validity and Reliability Analyses for Chemistry Self-Concept Inventory. Journal of Baltic Science Education ,14(5) 599–606. Şen Ş., Yılmaz, A., & Geban, Ö.(2015).The effect of process oriented guided inquiry learning environment on students’ self regulated learning skills. Problems of Education in the 21st Century, 66, 55-66. Şen, Ş., Yılmaz, A., & Temel, S. (2016). Adaptation of the Attitude toward the Subject of Chemistry Inventory (ASCI) into Turkish. Journal of Education and Training Studies , 4(8), 27-33. Şen,Ş., & Yılmaz, A.(2016). Devising a structural equation model of relationships between preservice teachers' time and study environment management, effort regulation, self-efficacy, control of learning beliefs, and metacognitive self-regulation. Science Education International, 7(2), 301-316. Şen, Ş., Yılmaz, A., & Geban, Ö. (2016). The Effect of Process Oriented Guided Inquiry Learning (POGIL) on Conceptual Understanding of Electrochemistry. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 17(2), Article 5. Dinçol Özgür, S. & Yılmaz, A. (2017). The effect of inquiry-based learning on gifted and talented students’ understanding of acids-bases concepts and motivation. Journal of Baltic Science Education, JBSE (Vol. 16, No:16, 998-1008). Varoplu, L.,Temel, S.& Yılmaz, A.(2018).Knowledge, Attitudes ans Behaviours towards the Environmental Issues: Case of Northern Cyprus, Eurasia J. Math. Sci Tech. Ed.,EURASIA 14(3),997-1004. Yılmaz, A. Çelikler, D. Aksan, Z.(2020). Mülltrennung im Grundschulunterricht - eine Prä-Post-Design-Studie zur Erfassung des Bewusstseins von Schüler für Recycling mithilfe von Cartoons, CHEMKON, (in press). |
|
Yurt İçi Yayınlar |
|
Sökmen, N., Bayram, H. ve Yılmaz, A. (2000). 5., 8., ve 9. Sınıf Öğrencilerinin Fiziksel Değişim ve Kimyasal Değişim Kavramlarını Anlama Seviyeleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 12, 261-266. Morgil, İ., Yılmaz, A., Seçken, N. ve Erökten, S.(2000). Üniversite Giriş Sınavında Özel Dersaneler ve ÖZ-DE-BİR Tarafından Uygulanan ÖSS Deneme Sınavlarının Öğrenci Başarısına Katkısının Ölçülmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 96-103. Gücüm, B., Yılmaz, A. ve Morgil, İ.(2001). Einsatz der Methode “Concept Maps” Im Chemieunterricht I. Unterrichten Des Kapitels “Farbstoffe und Arzneimittel” Im Chemieunterricht Mittels Concept Maps. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20,163-171. Yılmaz, A. ve Morgil, İ.(2001). Üniversite Öğrencilerinin Kimyasal Bağlar Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20,172-178. Yılmaz, A. Morgil, İ., Aktuğ, P. ve Göbekli, İ.(2002). Ortaöğretim Ve Üniversite Öğrencilerinin Çevre ve Çevre Kavramları ve Sorunları Konusundaki Bilgileri ve Öneriler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22,156-162. Yılmaz, A., Erdem, E. ve Morgil, İ. (2002). Öğrencilerin Elektrokimya Konusundaki Kavram Yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23,234-243. Morgil, İ Erdem, E., ve Yılmaz, A. (2003). Kimya Eğitimde Kavram Yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 246-255 . Yılmaz, A.(2004). Lise-3 Kimya Ders Kitabında Mevcut Deneylerde Kullanılan Kimyasalların İnsan Sağlığı ve Laboratuvar Güvenliği Açısından Tehlikeli Özelliklerine Yönelik Öğrencilerin Bilgi Düzeyleri ve Öneriler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 251-259. Erdem, E. Atav, E., Yılmaz, A. ve Gücüm, B.(2005).Öğrencilerin Kavram Haritaları Geliştirme Becerilerinin Farklı Sınav Türlerindeki Başarılarıyla Karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(29),85-90. Özyalçın Oskay, Ö., Erdem,E ve Yılmaz A. (2008). Kimya öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamaları ve duygusal zekaları üzerine bir çalışma. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi,17, 228-242. Özyalçın Oskay, Ö., Erdem,E and Yılmaz A. (2009). A study about the effects of chemistry laboratory applications on students' attitudes towards chemistry and achievement. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 222-321. Akgün, A., Gönen, S. and Yılmaz, A. (2009). Science teacher candidates’ misconceptions and lack of knowledge about the relation between boiling point and vapor pressure. e Journal of New World Sciences Academy, 4(1), 13-24. Oskay, Ö.O., Erdem, E. ve Yılmaz, A.(2009). Kimya laboratuar uygulamalarının kimyaya yönelik tutum ve başarılarına etkisi üzerine bir çalışma. E-SOS DER,8(27) ,222-231. Aydın, N. ve Yılmaz, A.(2010). Yapılandırıcı yaklaşımın öğrencilerin üst düzey bilişsel becerilerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 39, 57-68. Akkoyunlu, B., and Yılmaz, A.(2011). Prospective teachers' digital empowerment and their information literacy self-efficacy. Eurasian Journal of Educaional Reseach, 44(11),33-50. Yılmaz, A. ve Özgür, S.D.(2012). Türetimci çoklu ortamın öğretmen adaylarının öğrenme stillerine göre başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi,42, 441-452. Şen, Ş. und Yılmaz, A.(2012). Einfluss des durch Konzeptwechseltexte unterstützten Dual Situated Learning Modells auf den Erfolg. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 42, 367-379. Şen, Ş. ve Yılmaz, A.(2012). Erime ve çözünmeyle ilgili kavram yanılgılarının ontoloji temelinde incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1),54-72. Temel, S., Özgür, S.D., ve Yılmaz, A.(2012).Öğrenme halkası modelinin öğretmen adaylarının yükseltgenme indirgenme konusunda anlama düzeylerine ve düşünme becerilerine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(1), 287-30. Şen, Ş. ve Yılmaz, A.(2013).The Effect of Cooperative Learning on Conceptual Change: A Meta-Analysis Study. Karaelmas Journal of Educational Sciences,1,21-32. Şen, Ş. and Yılmaz, A.(2013). A phenomenographicstudy on chemical bonding. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 7(2), 144-177. Şenol, Ş. ve Yılmaz, A(2013).Kimya öğretmen adaylarına göre kavram yanılgılarının nedenleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 59-95. Şen, Ş., ve Yılmaz, A (2014). Lise ve üniversite öğrencilerinin motivasyonlarının incelenmesi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 10, 17-37. Temel, S., Şen, Ş., ve Yılmaz, A.(2015). Fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme ile ilgili yapılan çalışmalara ilişkin bir içerik analizi: TÜRKİYE Örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(2) 565-580. Şen, Ş., Yılmaz, A., ve Erdoğan, Ü. I. (2016). Sorgulamaya dayalı laboratuvar etkinliklerine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. İlköğretim Online, 15(2), 443-468. Özgür, D.S., Şimşek, Ö.P. and Yılmaz, A.(2016).Chemistry laboratory experiences of prospective Biology Teachers: A case study. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10(2) 125-155. Şen, Ş., ve Yılmaz, A.(2017). Rehberli sorgulama ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal Of Education Faculty),14, 1-21. Şen, Ş., ve Yılmaz, A. (2017). Fen bilgisi ve kimya öğretmen adaylarının metabilişsel öğrenme stratejilerinin incelenmesi. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 791-804. Şen, Ş., Yılmaz, A., & Erdoğan, Ü.I. (2017).Kimya Laboratuvarında Sorgulamaya Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Öğrenme Yaklaşımlarına ve Epistemolojik İnançlarına Etkisi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18 (Özel Sayı), 125-144. Şen, Ş., & Yılmaz, A. (2017). The development of a three-tier chemical bonding concept test. Journal of Turkish Science Education (TUSED), 14(1), 110-126. Şen, Ş., & Yılmaz, A. (2017). Öğretmen adaylarının çözünme konusundaki kavramsal anlamalarının CHAID analizi ile incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(3), 932–954. Şen, Ş. Yılmaz, A., & Geban, Ö.(2018). Üç aşamalı elektrokimya kavram testinin geliştirilmesi. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi, 8(1),324-330. Şen, Ş., Yılmaz, A., & Geban, Ö. (2018). Self-regulated Learning Skills: Adaptation of Scale. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 9(4), 339-355. Şen, Ş., & Yılmaz, A. (2018). Examination of Preservice Teachers’ Conceptual Understanding with Two-Concept Map Scoring Methods. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 12(2), 649-672. Ozgur, S. D., & Yilmaz, A. (2018). An Investigation of Pre-Service Chemistry Teachers' Learning Approaches and Inorganic Chemistry Achievements. European Journal of Educational Research, 7(3), 731-738. Özgür, S. D., Temel, S., & Yılmaz, A. (2018). Üstbilişsel Etkinlik Envanteri: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi, 8(2), 618-625. Şen, Ş., Varoğlu, L., & Yılmaz, A. (2019). Üniversite öğrencilerinin reaksiyon hızı ve kimyasal denge konusundaki bilişsel yapılarının incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45, 335-352. doi: 10.9779/PUJE.2018.236 Şen, Ş., Varoğlu, L. Yılmaz, A.(2019) Tematik Bir Çerçeveden Bilişsel Yapılar ve Kavram Yanılgıları: Kimyasal Bağlar Örneği. Journal of Education and Future, sayı 16, 65-78 Özgür, S.D., & Yılmaz, A.(2019). Zihinsel Durum Kavramsal Öğrenme EnvanterininTürkçe’ ye Uyarlanma Çalışması. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi,16(1),315-336. Varoğlu, L., Şen, Ş., Yılmaz, A. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Periyodik Tablo ile İlişkili Bilişsel Yapılarının İncelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1):511-533. Varoğlu, L., Şen, Ş., Yılmaz, A. (2020).Kimyada Kavram Çiftlerine İlişkin İki-Aşamalı Kavram Tanı Testinin Geliştirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 316-347. Aktaş, F. Özgür, S.D., ve Yılmaz, A.(2020). İlköğretim Programlarının BM 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Açısından İncelenmesi, Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi, 1(1),53-60. Özgür, S.D., Temel, S. ve Yılmaz (2020). Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Öğrenme Yaklaşımına, Öz-Yeterlik ve Bilgi Düzeyine Etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1),761-786 |
|
Uluslararası /Ulusal Bildiriler |
|
Yılmaz, A., Morgil, İ. ve Erökten, S.(2002). Suggestions For The Testing And Training Of Adults’ Knowledge On Environment. International Solid Waste Associatior, Appropriate Environmental And Solid Waste Management And Technologies For Developing Countries, ISWA World Environment Congress and Exhibition İstanbul, Turkey July 8-12,2002,s. 3049-3052. Gücüm, B., Yılmaz, A., und Morgil, İ.(2001). Das Selbstbewertungsnıveau Der Schüler In Naturwissenschaftlichen Faechern (Chemie) In Der Primarstufe. GDCh- Jahrestagung Chemie 2001. 18. Fortbildungs-und Vortragstagung der Fachgruppe Chemieunterricht “Nachhaltige Chemie- ein Thema im Unterricht” vom 27-29. September Universitaet Würzburg, s.14. Yılmaz, A. ve Morgil İ.(2002). Explanation Of Some Daily Events Through The Use Of Equipment in The Chemistry Education. “IEC 2002 Changing Times, Changing Needs”.First International Education Conference Famagusta, Nort Cyprus May 8-10. Yılmaz, A. ve Morgil, İ. (2002). Conceptual Change Texte Und Chemisches Gleichgewicht. 19. Fortbildungs-und Vortragstagung der GDCh-Fachgruppe Chemieunterricht Bildungsinitiative Chemie 12.-14. September 2002, Paedagogische Hochschule Weingarten,s.34. Morgil, İ., Yılmaz, A. ve Yavuz, S.(2003). Das Aufheben der Studenten hinsichlich der Saeure- Base Themen durch computerunterstüzte Erziehung. GDCh-Jahrestagung Chemie , Fortbildung- und Vortragung der Fachgruppe Chemieunterricht 2003. 06-11 Oktober, München, s.41. Yılmaz, A. Morgil, İ.(2003). Application of Inquiry Method and Learning Cycle Model to Chemistry Education. International Conference on Higher Education Innovation. Kiev, May 16-19. Morgil, İ., Yılmaz, A. ve Uludağ, N.(2003). Der Stellenwert von Radioaktivitaeten im Leben des Menschen.GDCh-Jahrestagung Chemie , Fortbildung- und Vortragung der Fachgruppe Chemieunterricht 2003. 06-11 Oktober, München,s.43. Yılmaz, A., Sungur, S., Tekkaya, C., Ertepınar, H. ve Alp, E.(2004). An Investigation Of Students’ Performance On Algorithmic And Conceptual Questions Concerning Gases.18 th International Conference On Chemical Education. Chemistry Education For The Modern World, August 3-8, 2004 İstanbul Hilton Hotel, Turkey, s.184. Morgil, İ., Yılmaz, A. ve Öztürk, F.(2004). The Performance And Attitude Of The University Students During The Analytical Chemistry Laboratory Studies. 18 th International Conference On Chemical Education. Chemistry Education For The Modern World, August 3-8, 2004 İstanbul Hilton Hotel, Turkey, s.341. Ertepınar, H., Yılmaz, A., Sungur, S. ve Tekkaya, C.(2004). Students’ achievement in matter concepts: Across-age study. The 228th ACS National Meeting in Philadelphia, PA, August 22-26,2004, Abstracts of Papers of the American Chemical Society 228: U313-U313 024-CHED Part1. Alp, E. Yılmaz, A. Ertepınar, H., Sungur, S. Ve Tekkaya, C. (2005). A study on students’ abilities to solve algorithmic and conceptual problems on chemistry concept: The 230th ACS National Meeting in Washington DC, Aug 28- Sept 1, 2005, Abstracts of Papers of The American Chemical Society 230: U860-U861 300-Ched AUG 28, 136-137. Atav, E., Yılmaz, A. ve Erdem, E.(2006 ). Die Bewertung der Lehrerkandidaten im Bezug auf den Vass-Test: ein Beispiel aus der Turkei, GDCP Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Naturwissenschaftlicher Unterricht im Internationalen Vergleich, 18.-21. September 2006 PH Bern, s.20. Erdem, M., Akkoyunlu, B. & Yılmaz, A. (2008). A study on use of technology in teaching & learning process and for teacher training programs in turkey. ETEN Conference, 23 – 27 Apr. 2008, Liverpool. Erdem, M, Yılmaz, A. & Akkoyunlu, B.(2008).A study on infotmation literacy self efficacy and epistemological beliefs of prospective teachers, International Educational Technology Conference (IECT) 2008, 6 – 8 Mayıs. Eskişehir, Anadolu University, 699-703. Erdem, M, Yılmaz, A. (2008). Bиlgи Иletишиm Teknolojиlerиnиn Bиr Bиlишsel Araч Olarak Fen ve Teknolojи Dersиne Entegrasyonu, TЯHSИLИN ЫNFORMATLAШMASЫNЫN KONSEPTUAL VЯ HЦQUQИ-NORMATИV TЯMИNATЫ, 17-19 Mayıs, Baku, 108-114. Özyalcin Oskay Ö., Erdem E., Yılmaz A. und Erdogan Ü. (2008), Die Erforschung der Erkenntnisse im Grafikzeichnen und Bewerten von Lehrerkandidatin in Fachrichtung, GDCP-Jahrestagung 15-18 September 2008, Schwäbisch Gmünd., p.43. Erdem E., Erdogan Ü., Yılmaz A., Özyalcin Oskay Ö.(2008), Die Erforschung der didaktischen Fähigkeiten der Lehrerkandidaten im Lehrund Lernverfahren, GDCP-Jahrestagung 15-18 September 2008, Schwäbisch Gmünd.p.44. Erdem , E. Yılmaz, A., Oskay, Ö.Ö.(2009). The effect of concept mapping on meaningful learning of atom and bonding, Procedia Social And Behavioral Sciences I, 1586-1590. Dinçol, S., Temel, S., Oskay, O.O., Erdoğan, Ü. , Yılmaz, A.(2011) The effect of matching learning styles with teaching styles on success, Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume, 15, 854-858. Oskay, Ö.Ö, Erdem , E., Akkoyunlu, B. Yılmaz, A.(2010). Prospective chemistry teachers’ learning styles and learning preferences, Procedia Social and Behavioral Sciences 2, 1362-1367. Oskay, O.O, Yılmaz, A., Dinçol, S., Erdem, E.(2011). Determination of relationship between prospective chemistry teachers2scientific epistemological views, information commitments and online searching achievement, Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume, 15, 3484-3489. Dinçol, S., Temel, S., Oskay, O.O., Erdoğan, Ü. , Yılmaz, A.(2011) The effect of matching learning styles with teaching styles on success, Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume, 15, 854-858. Dinçol, S., Yılmaz, A.(2011). Kimya öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve öğrenme stillerine göre hazırlanmış türetimci çoklu ortam öğrenmenin başarılarına etkisi, II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 5-8 Temmuz 2011 Erzurum,S.48. Temel S., Dinçol, S., Yılmaz, A.(2011). Öğrenme halkası modelinin alt ve üst düzey düşünme becerilerine etkisi, II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 5-8 Temmuz 2011 Erzurum, S.47. Şen, Ş., Erdem, E., & Yılmaz, A. (2012). Öğrencilerin bilimsel düşünme yeteneklerinin motivasyona etkisi. X.Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, 27-30 Haziran 2012, Niğde Üniversitesi. Erdem, E, Erdoğan, Ü. I.,Yılmaz, A. & Oskay, Ö. Ö. (2012). Kimya eğitiminde mikro öğretim yönteminin etkililiği ve öğrenci görüşleri. X. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, 27-30 Haziran 2012, Niğde Üniversitesi. Temel, S., Özgür, S, Yılmaz, A. (2012). The examination of metacognitive skill levels and usage of learning strategies of preservice chemistry teachers, Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume, 46, 1445-1449. Şen,Ş.,ve Yılmaz,A. (2012). The effect of learning styles on student's misconceptions and selfefficacy for learning and performance, Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume, 46 ,1482-1486. Özgür, S,. Temel, S. Ve Yılmaz, A. (2012). The effect of learning styles of preservice chemistry teachers on their perceptions of problem solving skills and problem solving achievements, Procedia Social and Behavioral Sciences,Volume,46, 1450-1454. Dinçol, S. Ve Yılmaz, A.(2013). The effect of environmental education on the pre-service teachers’ affective tendency towards the environment and cognitive structure. . Procedia Social and Behavioral Sciences,Volume, 106, 2704-2713. Şen , Ş. Yılmaz, A.(2013). Öğrenme stratejilerinin öğretmen adaylarının erime ve çözünme konusundaki başarılarına katkısı, III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, KTÜ ,05-07 Eylül 2013, s.93. Odabaşı, Z., Dinçol, S., ve Yılmaz,, A.(2013). Özel gereksinimli öğrencilerin sosyal beceri düzeyleri: Çevre kavramı, , III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, KTÜ ,05-07 Eylül 2013, s.131 Yılmaz, A., Nakipoğlu, C., Sözbilir, M., Ergun,, M.(2013). Kimya öğretmeni yetiştirme sistemleri: ABD, İngiltere ve İsviçre Örneği, III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, KTÜ ,05-07 Eylül 2013, s.25. Temel, S., Özgür, S. Ve Yılmaz, A.(2014). Ein projektbasiertes Lernmodell: Umweltprojekte: Eine Inhaltsanalyse, GDCP-2014, Bremen. Şen, Ş. Yurdugül, H. Ve Yılmaz, A.(2014).Öğrencilerin motivasyon, öğrenme stratejileri ve epistemolojik inançları arasındaki ilişkilerin modellenmesi, 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 1225-1226. Şahin E., Yılmaz, A. Ve Demirci, S.(2015). A review of elementary student’ conceptual understandings of ‘Atom’, IOSTE, 24-26 April İstanbul , s.65-66. Çelikler, D., Yılmaz, A., Aksan, Z.(2015). Fen Bilgisi Öğrencilerinin Katı Atıkların Geri Dönüşümü Konusundaki Tutumlarının Belirlenmesi, INTE 2015, 10-12 JUNE, Barselona. Yılmaz, A., Şahin E., Demirci, S.(2015). Lise Ve Üniversite Öğrencilerinin Atomun Yapısı Ile Ilgili Zihinsel Modellerine Genel Bir Bakış, IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir. Demirci, S.Şahin, E., Yılmaz, A.(2015). Elemantary School Students’ Mental Models Regarding Atomic Model, ESERA 2015 31.08-4.9.2015 ,Helsinki Kılıç, F.,Erdoğan, Ü.I., Yılmaz, A.(2015). 9. Sınıf Kimya Ders Kitabının Laboratuvar Güvenliği Açısından İncelenmesi, UKEK 2015, Balıkesir, 41 Şen, Ş., Yılmaz, A., Temel, S.(2015). Kimya Dersine Yönelik Tutum Envanterinin Türkçeye Uyarlama Çalışması, UKEK 2015, Balıkesir, 117. Yılmaz, A., Aksan, Z., Çelikler, Dilek(2016). The Views Of Science Teacher Candidates Regarding The Collection, Recycling And Disposal Of Waste Batteries, International Journal on New Trends in Education and Their Implications, Volume: 7 Issue: 3 Article: 09 ISSN 1309-6249 Çelikler, Dilek., Yılmaz, A., Aksan, Z.(2016). Determining The Attitudes Towards Renewable Energy Sources Of Twelfth Grade Students Attending Different Types Of High Schools , June 2016, Journal Of Educational And Instructional Studies In The World Volume: 6 Special Issue 1 Article: 15 ISSN: 2146-7463 S Özgür, S.D. ve Yılmaz, A.(2016). The Effect of Inquiry Based Learning on Gifted and Talented Students’ Mental States in Learning the Concepts of Acids-Bases”, 7th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, 27-29 October 2016, Budapest-HUNGARY Şen, Ş., Yılmaz, A., Geban, Ö.(2016). High school students’ views about process oriented guided inquiry learning(POGIL), INTE 2016 International Conference on New Horizons in Education,610. Şen, Ş., Yılmaz, A.(2016). Öğretmen adayları özyeterlik ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması, 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, KTÜ, 28-30 Eylül 2016, Trabzon, 11. Dinçol Özgür, S. & Yılmaz, A. (2017). Üstün Zekalı ve Yetenekli Öğrencilerin Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Görüşleri. IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress2017), 11- 14 Mayıs 2017, Denizli/Turkey. Şen, Ş., & Yılmaz, A. (2017). The examination of the preservice chemistry teachers’ cognitive structures related to the factors influencing chemical equilibrium. IX. International Congress of Educational Research, 11-14 May 2017, Ordu University, Ordu-Turkey. Yılmaz, A. (2017). Kimya Dersinde Başarının Artırılması: Süreç Odaklı Rehberli Sorgulayıcı Öğrenme (SORSÖ) Bir Fark Yaratır mı? V. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 07-09 Eylül 2017, Elazığ. Dinçol Özgür, S., & Yılmaz, A. (2017). Asit- Baz Kavramlarını Öğrenmede Zihinsel Durumlar Envanteri: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. V. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 07-09 Eylül 2017, Elazığ. Çelikler,D., Aksan, Z., & Yılmaz, A. (2018). I’m Learning The recycling with the caricature, 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18-22 2018 , Antalya. S Özgür, D.S.; Varoğlu, L., & Yılmaz, A.(2018). Environment from a different perspective: Analysing the environmental problem awareness of undergraduates, International Congresses on Education 2018, 28 June-1 July, İstanbul. Varoğlu, L., Şen, Ş., ve Yılmaz, A.(2019). Examination of Undergraduate Students’ Cognitive Structures about Chemical Reactions based on Self-Efficacy for Learning and Performance, International Congresses on Education ERPA 2019. Varoğlu, L., Şen, Ş., ve Yılmaz, A.(2019). Identifying Students’ Understandings about the Ionization Energy: The Case for the Periodic Table, International Congresses on Education ERPA 2019. |
|
Kitaplar |
|
Morgil, İ. Yılmaz, A. and Yılmaz, F.(2002). Advanced Chemistry, Ministry of Education Course Books, 2nd. Ed. 4. Ankara Yılmaz, A .(2004). Laboratuvarda Güvenli Çalışma.. Hacettepe Universitesi Yayınları. ISBN:975-491-170-3G. Yılmaz, A.(2015). Laboratuvarda Güvenli Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Yayınları , Genişletilmiş Baskı, ISBN 978-975-491-400-9 , Ankara:P.1-181 Temel, S., Yılmaz, A., Oskay, Ö. and Özgür, S.D.(2014). Project Based Learning In Environmental Education, Scholar's Press - ISBN: 978-3-639-66445-4, Published on: 2014-09.-29,p.1-72. Oskay, Ö. and Yılmaz A.(2016). Daily Life Chemistry, Scholar's Press - ISBN:978-3-659-83706-7,Published on:2016,p.1-193. |